Aanwezig: Daniëlle, Barbara en Edith (notulist)
Plaats: Anna van Burenschool
Tijd: 19.30 uur
1. Opening
Barbara opent de avond. De start van het nieuwe schooljaar biedt nieuwe kansen.
2. Verslag MR vergadering d.d. 14 juni 2011
Wordt ongewijzigd vastgesteld.
3. Actiepuntenlijst
Besproken.
Naar aanleiding van
- De verslagen van de MR kunnen op dit moment niet op de website worden geplaatst. Hiervoor is een wachtwoord en toelichting nodig.
- de MR-verslagen (compleet) worden opgehangen op het white-board in de hal van school.
- Er wordt gezorgd voor een foto van de MR-leden met naam en contactgegevens op het white-board.
- Er wordt een adressenlijst gemaakt van en voor de MR-leden.
- De volgende aandachtspunten met de nieuwe directeur besproken : wie is verantwoordelijk voor de overblijf, TSO-verslag 2010-2011, wie is verantwoordelijk voor de OC totdat een nieuw bestuur is gekozen?
4. Nieuws uit de school
- De leerkracht van gr.4/5 is langdurig afwezig. Er is een vervanger.
- Er is een nieuwe leerkracht voor groep 7/8
- De Juf van groep 5/6 is getrouwd. J
- Er wordt dit schooljaar gewerkt met een nieuwe taalmethode. De leerkrachten hebben hiervoor nog geen “officiële” training gehad. De IBer heeft de leerkrachten afgelopen woensdag zelf een training gegeven.
5. Ingekomen stukken
- MR-Magazine
6. OC nieuws
E. mailt de voorzitter van de OC. De MR wil kennismaken met het nieuwe bestuur, zodra bekend dit benoemd is. Dan bespreken we ook het innnen van het schoolgeld. Het innen en beheren van het schoolgeld is namelijk gewijzigd in het nieuwe reglement. Verder ontvangt de MR graag het nieuwe reglement en de begroting (ter instemming).
7. Overige besproken punten
Nieuwe directeur
F. M. is de nieuwe directeur a.i. Zijn opdracht is om de communicatie en het vertrouwen op school te versterken. We nodigen hem uit voor het volgende MR-overleg.
Rooster van aftreden
Dit is ter kennisname aangenomen.
Opzet jaarplan MR 2011-2012
Dit is vastgesteld.
Taakverdeling MR (notulen, dossier, etc.)
D. overlegt welk teamlid Marieke in de MR vervangt. Daarna bespreken we, samen met dit nieuwe teamlid, de taakverdeling binnen de MR.
Pestprotocol
Het pestprotocol is besproken. Opmerkingen:
P1. Bullet 2 is passief geformuleerd. “Bespreekbaar worden gemaakt”; door wie? Benoem.
P1. De rol van de directeur benoemen.
P1. Vertrouwenspersoon, wie is achtervang bij langdurige afwezigheid?
P2. Bullet 1 “doos van gevoelens” moet zijn: “jij en ik”
P2. Bullet 2, welke groepenP2. Bullet 3. Omschrijf de 2 stappenprocedure
P2. Bullet 4: toevoegen: in de methode “jij en ik”
P2. Bullet 5: toevoegen: in de methode “jij en ik”
P2. Bullet 7 is m.u.v. groep 1
P3. 4-stappenprocedure moet zijn: 2-stappenprocedure
P4. Benoem wie verantwoordelijk is voor de 4 fases
P4. Fase 2, wie van school voert gesprek met de ouders, benoem
P4. Fase 4, wie beslist uiteindelijk, benoem
Vanwege tijdsgebrek is het aandachtspunt communicatie (communiceren pestprotocol en vertrouwenspersoon) naar het volgende overleg doorgeschoven.
8. GMR
Geen nieuws
9. Punten volgende vergadering
- Afronden bespreking en vaststellen pestprotocol
- Voorbereiden najaarsoverleg november 2011
- Bespreken ter instemming schoolgids 2011-2012
- Concept jaarverslag MR schooljaar2010-2011, D. levert dit aan
- Formatie 2011-2012
- Schoolplan 2011-2015
- Terugkoppeling: wie is verantwoordelijk voor de overblijf?
- Terugkoppeling: wie is verantwoordelijk voor de OC totdat een nieuw bestuur is gekozen?
- TSO-verslag 2010-2011?
- Scholingsbehoefte MR
- MR-deel website school bijwerken: visie, missie, namen leden, etc.
- Werkplan MR 2011-2012 (voor 1/1/2012 gereed en verzenden)
o Bespreken & vaststellen communicatieplan (onderdeel werkplan)
(met als doel openheid en onderling overleg in de school te bevorderen).
o Bespreken & vaststellen jaarbegroting MR 2010-2011. (onderdeel werkplan)
10. Rondvraag
In principe overleggen we op school. De MR-leden vinden het prima om bij Mr –leden thuis te overleggen als dit i.v.m. geen-oppas nodig is. We geven dit dan tijdig aan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten